Veganizmo širdies sveikata. Veganams ir vegtarams – mažesnė širdies ligų grėsmė, tačiau didesnė insulto rizika - DELFI Maistas


Veganas nuo gimimo: užtikrinta sveikata ar pavojingas eksperimentas?

Tyrimo duomenimis, iš tūkstančio veganų ir vegetarų būdavo 10 širdies ligų atvejų mažiau ir trimis insultais daugiau, lyginant su mėsą veganizmo širdies sveikata žmonėmis. Tyrėjai 18 metų stebėjo 48 tiriamųjų.

veganizmo širdies sveikata programą apie svarbiausią hipertenziją

Tiesa, tyrėjai kol kas negali įrodyti, ar tai — vien mitybos poveikis, ar įtakos turi ir kokie nors kiti gyvenimo būdo aspektai. Be to, jie akcentuoja — kad ir kokią mitybą žmonės rinktųsi, svarbiausia — valgyti kuo įvairesnį maistą.

Pusė tiriamųjų, pradėtų stebėti — m, valgė mėsą, apie 16 buvo vegetarai ar veganai7 buvo valgančiųjų žuvį.

veganizmo širdies sveikata ŠKL rizika susirgti hipertenzija

Tiriamuosius apklausė apie jų mitybą tyrimo pradžioje ir vėliau — m. Taip pat buvo atsižvelgta į tyrimo dalyvių sveikatos būklę, fizinį aktyvumą, užfiksuota, ar jie veganizmo širdies sveikata. Buvo užfiksuoti 2 koronarinės širdies ligos atvejų ir 1 insulto atvejai, tarp jų — hemoraginio insulto HI atvejų jo atveju kraujagyslės trūksta ir kraujas išsilieja į smegenis. Paaiškėjo, kad valgantiems žuvį 13 proc. Tačiau vegetarams ir veganams buvo 20 proc.

Tyrėjai mano, kad to priežastis gali būti mažesnis gaunamo vitamino B12 lygis, tačiau reikalingi išsamesni tyrimai.

Veganizmas – amžino konflikto gniaužtuose?

Gali būti ir taip, kad šis faktas nesusijęs su žmonių mityba ir tiesiog atspindi kitus mėsos nevalgančių žmonių gyvensenos skirtumus. Ar veganininė ir vegetarinė mityba nesveikos? Britų dietologų asociacijai priklausanti daktarė Frankie Phillips teigia — taip nėra, nes tyrimas buvo stebimasis.

Visiems reikėtų įsidėmėti — svarbu kruopščiai suplanuoti mitybą ir valgyti įvairų maistą. Ar nuo tyrimo pradžios pasikeitė žmonių valgymo įpročiai?

veganizmo širdies sveikata ką geriau derinti fiziotenus gydant hipertenziją

Antru tyrimo etapu, m. Tiesa, F. Gali būti, kad dabar tipinė vegetariška mityba stipriai skiriasi nuo vegetarinės ar veganinės mitybos prieš 20 ar 30 metų. Vegetarinių ir veganinių produktų žymiai padaugėjo, dabar tokia mityba populiaresnė. Vegetarų ir veganų mityba Ką mitybos specialistai pataria valgyti? Britų mitybos specialistai pataria: -Kasdien suvalgyti po penkias porcijas vaisių ir daržovių. Veganiškai ar vegetariškai besimaitinantiems žmonėms reikia žinoti, kad tam tikrų medžiagų organizmui neturėtų trūkti.

Sveikatos receptas. Širdies ligų prevencija ir medicinos pažanga, grąžinanti gyvenimus

Pavyzdžiui, mėsą, pieno produktus ir žuvį valgantiems žmonėms įprastai netrūksta vitamino B12, kuris ypač reikalingas kraujotakos ir nervų sistemoms. Veganams B12 gali trūkti, tad patartina valgyti šio vitamino turinčių produktų — pusryčių dribsnių ir mielių dribsnių su B Geležis sunkiau įsisavinama iš augalinių produktų, taigi nevalgantiems mėsos patartina daugiau valgyti viso grūdo miltų duonos, džiovintų vaisių ir ankštinių. Neseniai dietologai įspėjo, kad veganams reikia pasirūpinti suvartoti užtektinai cholino, kuris reikalingas smegenims.

veganizmo širdies sveikata aukštas kraujo spaudimas