Geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai


geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai

Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras Vitaminų ir mineralinių medžiagų mums reikia visus metus. Jeigu pažiūrėtume į rekomenduojamas maistinių medžiagų poreikių normas, nepamatytume, kad normos būtų skirstomos pagal sezonus.

geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai

Skirstoma pagal amžių, lytį, atliekamo darbo sunkumą. Tačiau pavasarį vitaminų poreikis padidėja. Vitaminus mes gauname iš šviežių vaisių ir daržovių.

Temos, straipsniai, įmonės

Jeigu jie išlaikyti per žiemą, juose natūraliai sumažėja naudingų mums medžiagų. Situacija pavasarį tampa sudėtinga dar ir dėl to, kad per žiemą organizmas yra nualinamas daugelio veiksnių.

geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai

Jeigu žmogus žiemos metu sirgo peršalimo ligomis, gripu, teko gerti antibiotikus, jo imuninė sistema tikrai yra nusilpusi.

Reikalingų medžiagų trūkumas tampa daugelio ligų ir lėtinių susirgimų, tokių kaip virškinimo ar odos sutrikimų, chroniško nuovargio, priežastimi.

Straipsniai

Todėl kviečiame prisiminti žiemos metu atidėtas mitybos taisykles ir papildyti vitaminų ir mineralų trūkumą pavasariui atėjus. Jei įtrūksta lūpų kampučiai — tai akivaizdus vitamino B2stygius, gali trūkti ir vitamino E. Pradeda lūžinėti nagai? Vadinasi, gali trūkti vitaminų A, E. Dėl šių vitaminų stygiaus išsausėja plaukai, jie slenka, prastėja nagų išvaizda. Jei kamuoja bendras silpnumas, nuovargis, gali trūkti vitaminų A, Bkomplekso, vitaminų C, D, mineralinių medžiagų: geležies, cinko, jodo.

Vitaminas B12

Padidėjęs imlumas infekcinėms ligoms rodo vitaminų A, E, Ctrūkumą. Pavasarį žmonės būna dirglesni, nervingesni, į viską reaguoja neadekvačiai — tai magnio trūkumo simptomai.

geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai

Šildymo sezono metu išsausėja oda, gleivinės. Gerai gleivinių būklei palaikyti ir atkurti reikia vitaminų A, E, D. Jo trūkumas moterims didina pomenopauzinės osteoporozės, vyrams — senatvinės osteoporozės riziką. Kalcis yra reikalingas kaulų ir dantų sveikatai išlaikyti.

geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai

Jis taip pat pagerina širdies bei nervų sistemos veiklą bei užtikrina gerą visų raumenų funkcionavimą. Kalcio šaltinis pirmiausia yra pieno produktai, tokie kaip pasukos, jogurtas, sūris bei daržovės — brokoliai, kopūstai, o taip pat grūdai.

Magnis Ne ką mažiau svarbus yra ir magnis, kuris mažina cholesterolio kiekį kraujyje, teigiamai veikia žarnyno veiklą, gerina širdies darbą. Magnis kontroliuoja cukraus kiekį kraujuje, kraujo spaudimą, rūpinasi raumenų bei nervų sistemos veikla bei baltymų gamyba.

Navigacija tarp įrašų

Turtingi magniu produktai yra lešiai, riešutai, grūdai ir žalios lapinės geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai — pavyzdžiui, špinatai. Tačiau, jei geriate daug kavos, arbatos bei vartojate alkoholį — Jums reiktų atkreipti dėmesį į gresiantį magnio trūkumą. Geležis Geležis, tai mineralas, kurio mums trūksta labiausiai, o jo trūkumas sukelia anemiją blyški oda, silpnumas, nuovargis, galvos skausmai. Geležies lygį didinkite valgydami žalios spalvos daržoves, tokias kaip kopūstai, špinatai, briuselio kopūstai, taip pat raudoną mėsą bei kiaušinius.

  • Išvardijo 3 svarbiausius mineralus širdžiai: jų galite gauti ir su maistu
  • Specialistė paaiškino, kada vitaminai gali atnešti daugiau žalos nei naudos 11 LRT.

Rekomenduojame rytą žvaliai pradėti išsikepus kiaušinienę bei suplakus šviežių špinatų kokteilį. Esant šio vitamino trūkumui gali kilti regos sutrikimai, odos bei kvėpavimo takų uždegimai, gali padidėti dirglumas, atsirasti sąnarių skausmai ar plaukų slinkimas.

Vitaminas A randamas žaliai geltonose daržovėse — morkose, obuoliuose, lapiniuose kopūstuose, špinatuose, saldžiosiose bulvėse bei raudonai geltonuose vaisiuose, tokiuose kaip abrikosai, persikai, papajos.

Rekomenduojame saldžiąsias bulves rinktis vietoj tradicinių.

Vitaminas D

Vitaminai B — skrandžiui, akims ir nervų sistemai: Vitaminas B6 Dalyvauja hormonų, atsakingų už nervų sistemos veikimą, reguliavimą. Jo trūkumas susijęs su padidėjusiu dirglumu, tirpstančiomis galūnėmis, plaukų slinkimų. Pildant B6 vitamino atsargas jo reiktų ieškoti pupelėse, žirniuose, riešutuose, kiaulienoje, o daugiausia jo yra avinžirniuose. Vitaminas B9 folio rūgštis Svarbus baltymų apykaitai, dalyvauja ląstelių dalijimosi ir atsinaujinimo procesuose.

  • Nuo A iki Z: kokius papildus gerti verta, o kurie – pinigų švaistymas - DELFI Sveikata
  • Vitaminai ir mikroelementai - itin svarbios medžiagos mūsų organizmui ir imunitetui Vitaminai ir mikroelementai - itin svarbios medžiagos mūsų organizmui ir imunitetui Vitaminai ir mineralai yra būtinos medžiagos normaliam organizmo funkcionavimui ir vystymuisi.

Taip pat kartu su vitaminu B12 užkerta kelią anemijai. Folio rūgšties yra pupelėse, citrusiniuose vaisiuose, tamsiose lapinėse daržovėse ir mėsoje, pavyzdžiui, paukštienoje ir kiaulienoje, bei jūros gėrybėse. Šio vitamino stoka sukelia viduriavimą, burnos, stemplės, skrandžio ir žarnų gleivinės uždegimus.

Izotonikai. Papildai energijai palaikyti. Kaip juos naudoti teisingai?

Vitaminas B12 Šio vitamino trūkumas sukelia mažakraujystę, yra susijęs su atminties, nerimo, pusiausvyros problemomis, raumenų silpnumu ir sąnarių skausmais, nemiga, mažėja imuniteto atsparumas. Vitaminą B12 rasite mėsoje, žuvyje, piene, kiaušiniuose, jūržolėse. Vitaminas C — širdžiai ir kraujagyslėms: Pagerina širdies kraujotaką, padidina organizmo atsparumą, saugo nuo toksinų, spartina žaizdų gijimą, kolageno gamybą.

  1. B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką Peržiūrų skaičius: Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį.
  2. Specialistė paaiškino, kada vitaminai gali atnešti daugiau žalos nei naudos - LRT
  3. Kodėl širdį skauda dėl hipertenzijos?
  4. Pateikti atsakymą Vitaminas D Tai riebaluose tirpus vitaminas, padedantis pagerinti kalcio ir fosforo absorbciją Šaltinis.
  5. Vilnietės kraujo tyrimai nustebino net visko mačiusius medikus   98 metais lenkų chemikas Kazimieras Funkas padarė vieną iš pačių įtakingiausių visų laikų biomedicinos atradimų.
  6. Vitaminai širdžiai ir kraujotakai | Gintarinė

Šio vitamino trūkumas gali pasireikšti vidurių užkietėjimu arba viduriavimu, kraujavimų iš dantenų, mažakraujyste. Geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai C apstu laukinės rožės vaisiuose, citrusiniuose vaisiuose, petražolėse, pomidoruose, saldžiosiose paprikose, kopūstuose.

Veganų mitybai: 7 reikalingi vitaminai ir mineralai - eliarm.lt

Vitaminas D — kaulams: Atsakingas už kaulų stiprumą bei kalcio lygį organizme, o jo trūkumas visų pirmą veda prie silpnų kaulų ir osteoporozės bei piktybinių navikų vystymosi. Po žiemos ypatingai svarbu papildyti vitamino D atsargas, žinoma, geriausias šio vitamino šaltinis yra saulė, todėl pirmiems saulės spinduliams pasirodžius rinkitės pasivaikščiojimą gryname ore ir saulės spindulių terapiją.

Į mitybą įtraukite riebią žuvį, kiaušinius, pievagrybius, pieno produktus. Vitaminas E — odai: Stiprina organizmo atsparumą, veikia odos būklę bei viso organizmo veiklą. Jo galime rasti saulėgrąžų, kukurūzų bei alyvuogių aliejuje, migdoluose, riešutuose ir saulėgražų sėklose, taip pat kiaušiniuose, briuselio kopūstuose. Svarbu yra tai, kad cigarečių dūmai skatina vitamino D nykimą — venkite jų. Maisto produktai yra praturtinti daugybe vitaminų ir mineralų, tačiau svarbu juos tinkamai suderinti tarpusavyje, kad nuolatos būtų vartojamos įvairių grupių medžiagos bei galėtumėte mėgautis sveikata ir gera savijauta.

Viskas apie vitaminus ir mineralus: kodėl per didelės dozės gali būti žalingos

Turėtumėte atminti ir geriausi vitaminai ir mineralai širdies sveikatai, kad nors vitaminai ir mineralai yra būtini pilnavertiškam gyvenimui, o jų trūkumas gali turėti rimtų pasekmių sveikatai, visgi reiktų būti atsargiems ir nepersistengti, nes vitaminų perteklius taip pat nėra geru sveikatos rodikliu, o gali net pakenkti Jūsų savijautai. Informacija parengta pagal sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro medžiagą.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Skaistė Norvaišienė.