Dietinė vandens hipertenzija


Maitinantis netaisyklingai ilgainiui galime ne tik priaugti svorio, bet susirgti onkologinėmis, širdies, kraujagyslių ligomis, diabetu, osteoporoze.

Gydytoja dietologė atkreipė dėmesį į populiarią dietą: tai naudinga tik labai mažai grupei žmonių

Tad kokiais sveikos mitybos principais vadovautis ir kada kreiptis į gydytoją dietologą, klausiama geros širdies sveikatos mankštos spaudai?

Pipiraitė-Lazarevičienė teigia, kad sveika mityba besidominčių lietuvių daugėja, o jaunosios kartos santykis su maistu keičiasi.

dietinė vandens hipertenzija

Dauguma jų žino pagrindinius taisyklingo maitinimosi principus, tačiau labai dažnai randa pasiteisinimų ir jų tiesiog nesilaiko. Paklausta, kas laukia atsainiai į maistą žvelgiančių žmonių, gydytoja dietologė kaip vieną opiausių problemų įvardija nutukimą. Nors tai gali atrodyti tik estetinė problema, D. Pipiraitė-Lazarevičienė sako, kad nutukimas didina riziką susirgti.

dietinė vandens hipertenzija

Tokiu būdu netinkama mityba tampa svarbiu cukrinio diabeto, arterinės hipertenzijos, aterosklerozės, įvairių širdies ir smegenų ligų, onkologinių susirgimų rizikos veiksniu. Žinoma, netaisyklingą maitinimąsi lydi ir tiesiogiai susiję negalavimai — skrandžio skausmai, virškinimo sutrikimai, pilvo pūtimas, vidurių užkietėjimas, refliuksas ir pan.

Pagalba širdžiai per vasaros karščius Karštomis vasaros dienomis, kai labiau prakaituojame, galime pasijusti prastai. Pirmoji apie save dažniausiai praneša širdis, kuri neramiai spurda krūtinėje.

Šių sveikatos sutrikimų galima išvengti ar juos atitolinti pradėjus laikytis kelių paprastų gydytojos dietologės patarimų. Protarpinis badavimas reikalingas mažumai Vienas iš svarbiausių sveiko maitinimosi principų — valgymo režimas. RVUL gydytoja dietologė D. Pipiraitė-Lazarevičienė pabrėžia, kad savęs sprausti į griežtus rėmus nereikėtų, ir pataria atrasti individualų valgymo režimą.

Dietiniai metodai hipertenzijai sustabdyti | „iDoctorcloud“

Anot jos, labai svarbu nevalgyti vėlai vakare ir daryti bent 12 valandų tarpą tarp valgymų — jei vakarieniavote 19 valandą, pusryčiauti turėtumėte 7 valandą ryto. Tačiau tokio režimo poveikis sveikatai tebėra mokslinių tyrimų objektas, todėl daryti dietinė vandens hipertenzija ir šiuo metu rekomenduoti protarpinį valgymą sunku.

Svarbu prisiminti, kad protarpinis valgymas nėra lygus sveikai mitybai, tai yra viena iš badavimo rūšių, reikalinga tik labai mažai grupei žmonių.

Visgi ji rekomenduoja valgyti kas 3—4 valandas, 3—4 kartus per dieną: pusryčius, pietus dietinė vandens hipertenzija vakarienę, taip pat galima įterpti vieną užkandį iš vaisių, riešutų ar panašių produktų.

Mitybos rekomendacijos sergantiems arterine hipertenzija

Daugiau spalvų — daugiau sveikatos Sveika mityba turi būti subalansuota ir įvairi, žmogaus organizmas turėtų gauti baltymų, angliavandenių, riebalų, skaidulų, vitaminų ir mineralinių medžiagų, maistas turėtų būti tiek augalinės, tiek gyvūninės kilmės.

Tačiau, anot D. Pipiraitės-Lazarevičienės, viena didžiausių šių laikų problemų — itin didelio kaloringumo maistas.

5 Natūralūs inkstų akmens maisto produktai Namų gydymas ir vaistai inkstų akmenims

Sezoninės daržovės ©  Pixabay Gydytoja dietologė rekomenduoja kasdien valgyti kuo įvairesnių spalvų daržovių — baltos, raudonos, oranžinės, violetinės, tamsiai mėlynos, žalios ir pan. Polifenolių yra ne tik vaisiuose ir daržovėse, bet ir arbatoje, kakavoje, aukštos kokybės alyvuogių aliejuje, prieskoniuose.

Dietos metodai sustabdyti hipertenziją

Taip pat labai svarbus sezoniškumas. Nesakau, kad žiemą nereikėtų vartoti, pavyzdžiui, pomidorų, tačiau pagrindas turi būti iš vietinių produktų. Gera žinia kavos mėgėjams Suaugusio žmogaus organizme yra apie 70 proc.

Priklausomai nuo oro temperatūros, suvartojamo vandens kiekis skiriasi, todėl RVUL gydytoja dietologė D. Pipiraitė-Lazarevičienė rekomenduoja pasikliauti intuicija. Tuomet galima orientuotis pagal šlapimo spalvą — ji turi būti šviesiai geltona.

dietinė vandens hipertenzija

Jei spalva ryški, tamsi, vadinasi žmogui trūksta vandens. Taip pat reikalingą vandens kiekį galima suskaičiuoti taip: 1 dietinė vandens hipertenzija žmogaus ūgio reikia 1 ml vandens. Pavyzdžiui, jei žmogaus ūgis yra cm, jis turėtų suvartoti apie 1,7 litro vandens per dieną su nesaldžiais skysčiais ir maistu.

Alkoholis Dešros Maistas turi būti paruoštas taupiai, todėl verta garuoti, troškinti ar virti. Jei kalbame apie žuvis, tada ji gali būti virinama, o po to lengvai kepti su augaliniu aliejumi. Hipertenzijos dieta yra tinkamos mitybos vadovas, nes jis nenumato rimtų mitybos apribojimų, išskyrus kofeiną ir druską. Pagrįsta tinkama mityba sukels gerą sveikatą ir ilgaamžiškumą.

Taip pat specialistė primena, kad vandens gauname iš arbatos, kavos, sriubos ir kitų produktų. Paklausta, ar kava yra suderinama su sveiku maitinimusi, pašnekovė nedvejodama patvirtina, kad kava ir sveika mityba puikiai suderinamos, nebent gydytojas būtų nurodęs kitaip. Tačiau sveikam žmogui 2—3 puodeliai kavos per dieną nedaro jokios žalos.

Mityba hipertenzijoje

Atvirkščiai, kavoje esantys polifenoliai turi teigiamų savybių, o kava be cukraus ir grietinėlės yra dietinė vandens hipertenzija, — mitus apie kavą paneigia D. Pipiraitė-Lazarevičienė ir priduria, — jei kavą pasaldinsite, įpilsite grietinėlės ar pieno, tuomet ją vertinkite kaip užkandį ar desertą. Nors internete ir socialiniuose tinkluose galima rasti daugybę su mityba susijusių patarimų, Dietinė vandens hipertenzija.

Pipiraitė-Lazarevičienė skatina į juos žvelgti kritiškai ir pirmiausia įvertinti patarimus dalijančių asmenų kompetenciją.

dietinė vandens hipertenzija

Tikrai nesuklysite kreipdamiesi į gydytoją dietologą, kuris profesionaliai padės sureguliuoti mitybą sveikatai saugiu būdu. Maitinimosi planas ir rekomendacijos sudaromos ne tik norint koreguoti svorį, bet ir esant virškinimo ir kitiems koreguotiniems sutrikimams.

Dieta hipertenzijai. Kaip valgyti esant aukštam slėgiui? - Hipertenzija November

Gydytojo dietologo konsultaciją galima gauti su gydytojo specialisto ar šeimos gydytojo siuntimu arba kreiptis savarankiškai. Svarbu prisiminti, kad turėti maitinimosi planą ir jį įgyvendinti — du skirtingi dalykai. Maitinimosi įpročių keitimas yra intervencija į metabolizmą, kūną ir jo veiklą. Tą intervenciją reikia atlikti profesionaliai.

dietinė vandens hipertenzija

Kartais žmonės susiduria su psichologinėmis problemomis, todėl dietologai gali duoti tikrai specifinių rekomendacijų, kaip keisti įpročius, atskirti emocinį alkį nuo fizinio, kaip sau padėti. Pipiraitė-Lazarevičienė primena, kad maistas nėra vaistai, bet daro didelę įtaką mūsų sveikatai ilgalaikėje perspektyvoje.

Be to, norint gyventi sveikai, nereikėtų pamiršti fizinio aktyvumo ir psichologinės sveikatos. Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak. Atsakymų ieškokite Delfi Plius.