Bėgimas dėl širdies sveikatos


Geriau bėgti, nei nebėgti

Tyrimas: pabėgti nuo ankstyvos mirties padės bėgimas Publikuota: Bėgioti nors kartą per savaitę yra geriau nei visai nebėgioti. Juditos Grigelytės VŽ nuotr. Daiva Banaitienė Rašyti komentarą 0 Naujo mokslinio tyrimo duomenimis, bet koks bėgiojimas — greičiau ar lėtai, trumpomis ar ilgomis distancijomis, kasdien ar vos kartą per savaitę — gali padėti išvengti ankstyvos mirties nuo širdies kraujagyslių ligų ar vėžio.

bėgimas dėl širdies sveikatos pirmoji pagalba hipertenzijai vaizdo įrašas

Anksčiau tvirtinta, jog akivaizdžios naudos sveikatai galima tikėtis sportuojant reguliariai. Australijos, Tailando ir Suomijos mokslininkai teigia neabejojantys, jog žmonijos sveikata gerokai pasitaisytų, jei daugiau žmonių išsiruoštų pabėgioti.

bėgimas dėl širdies sveikatos kodėl neduoti kraujo su hipertenzija

Nesvarbu, kaip greitai, toli ir dažnai, bet bėgiojimą jie sieja su mažėjančia ankstyvos mirties rizika. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, kasmet dėl per mažo fizinio aktyvumo miršta apie 3,2 mln.

bėgimas dėl širdies sveikatos žemas kraujo spaudimas

Iš viso tyrimuose dalyvavo daugiau nei Per tą laiką mirė Mokslininkai analizavo nuolat bėgiojančiųjų, visai nebėgėjusiųjų ir retai — kartą ar du per mėnesį — pabėgioti išsiruošusiųjų sveikatą. Mokslininkai aiškinosi, ar nauda sveikatai priklauso nuo bėgiojimo dažnumo, bėgimo laiko ir greičio.

  • Hipertenzija ir cholesterolis
  • Kelios savaitės iki bėgimo paprastai skiriamos bendrai fizinei formai palaikyti, daugiau ilsimasi, kaupiamos jėgos ir dėliojamos strategijos.

Įvertinę veiksnius, jie nerado jokių dėsningumų. Retai bėgiojančiųjų rizika mirti anksti ne didesnė nei bėgiojančiųjų daug ir dažnai.

bėgimas dėl širdies sveikatos moliūgas nuo hipertenzijos yra naudingas

Daug nebūtinai geriau Naujojo tyrimo išvados prieštarauja ankstesnėms studijoms, kurios teigė, jog nauda bėgimas dėl širdies sveikatos didesnė bėgiojant daugiau, bet jos gali ir nebelikti sportuojant ypač daug. Bet bėgant ypač daug naudos daugiau gali ir nebūti. Remiantis sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijomis, suaugusieji turėtų aktyviai judėti 75 minutes per savaitę arba užsiimti neintensyvia fizine veikla bent minučių per savaitę.

Bėgimas kenkia figūrai?

Anot naujojo tyrimo, bėgiojant net ir žymiai trumpiau nei rekomenduojama naudos sveikatai bus. Teigiama, jog 30 minučių vidutinio intensyvumo mankštos tris kartus per savaitę turėtų užtekti sumažinti širdies ligų ir antrojo tipo diabeto riziką, o daugiau sporto ilgesnio gyvenimo neužtikrina.

bėgimas dėl širdies sveikatos hipertenzija diabetas insipidus

Be to, labai intensyviai sportuojant gali net padidėti rizika patirti širdies smūgį ar traumą. Visgi sveikatos specialistai sako, kad aktyvios fizinės veiklos teikiama nauda didesnė, nei su ja siejama rizika mirti nuo staigios mirties.

Geriau — ryte VŽ rašė, kad medicininių tyrimų duomenys rodo, jog bėgioti ryte ir nepusryčiavus yra kur kas naudingiau, vertinant medžiagų apykaitos požiūriu.

bėgimas dėl širdies sveikatos su hipertenzija kokia dieta